Методика раннього розвитку Тюленєва: займатися з дитиною не втрачаючи жодної секунди

Педагог Павло Тюленєв розробив методику, в основі якої щомиті різноманітні заняття з дітьми. Головне гасло методики та однойменна книга Тюленєва - "Читати раніше, ніж ходити". Чи виправдані методи?
Павло Тюленєв поставив експеримент на власній дочці, яка справді у півтора роки вже читала книги, у 4 роки 11 місяців видала власний роман "Міледа". Молодші брати Тюленєва стали рекордсменами з гімнастики.
Принципи методики
Дитині потрібно створити певне середовище і, не втрачаючи жодної хвилини, займатися з нею. Тюленєв пропонує навчити немовля рахунку, читання, нот, малювання і навіть вміння керувати раніше, ніж ходити. Кожна хвилина неспання малюка має бути спрямована на його розвиток.
- Методика не вітає "сюсюкання" з дітьми. Розмовляйте з ними як із дорослими.
- День з дитиною має бути розпланований по годинах.
- Жодних гаджетів і телевізорів, і навіть музики - вони тільки заважають.
- Дитину варто забезпечити посібниками, забезпечити уважний підбір іграшок.
- Все, що демонструється дитині, має бути озвучено.
З народження до 2 місяців
Біля ліжечка малюка висять ч\б картинки, носимо на руках - називаємо предмети навколо, називаємо картинки, якнайбільше розмовляємо.
З 2 до 4 місяців
Показуємо картинки з тваринами, овочами, предметами, літерами, ієрогліфами, цифрами. Називаємо, просимо повторити.
4 місяці
Кидаємо іграшки на підлогу просимо повторити. Вивчаємо властивості інших предметів, продовжуємо та ускладнюємо дії з картками.

5-6 місяців
Вивчення предметів у домі, їх назв, вивчення властивостей музичних предметів. У дитини в побуті має бути до 7 місяців вже близько 500 листівок із різними зображеннями.
7-8 місяців
Гра в абетку, "Дай букву". Дитина вже повинна вміти подавати вам ту літеру, яку ви їй називаєте, тобто вона вже вміє розпізнавати слова, знає всі літери.
З півтора року
Починаємо вчити дитину грі у шахи. Складаємо елементарні слова з літер, формуємо слова у речення.
З двох років
Дитина може сама писати слова, набирати їх на комп'ютері, складати речення з них.

З трьох років
Ускладнюємо вміння писати букви, читаємо. Прогулянки мають бути пізнавальними. Збираємо камінчики та описуємо їх, описуємо всі об'єкти на дорозі, тварин та птахів у лісі, зоопарку, будинки, у що одягнені перехожі, описуємо властивості предметів. Переказуємо вдома, що бачили та чули. Збираємо гербарії.
Плюси методики
- Методика дозволяє добре підготувати дитину до школи, розкрити її потенціал, освоїти з нею поняття про весь світ.
- Батько максимально занурений у дитину, приділяє їй максимум свого часу.
Мінуси методики
- Не у кожного з батьків є стільки часу, а головне – терпіння. А якщо дітей кілька, і вони, звичайно, різного віку?
- Якщо малюк захворів і пропустив кілька занять, то механічна пам'ять не дозволить йому згадати, що він завчив під керівництвом батька.
- Малюк увесь час під наглядом батька, який надиктовує йому свої правила гри, а як самопізнання та самостійне споглядання природи, соціум?
Також вам цікаво буде прочитати: методики раннього розвитку: плюси та мінуси