Як розвивати мову дитини: практичні поради

Розвиток мови дитини можна перетворити на веселу та захоплюючу гру. "Літак", "Вітер", "Коника" - діти із задоволенням за допомогою цих цікавих вправ вчаться правильно вимовляти звуки
Процес появи та розвитку розмови у дитини проходить у період від одного до трьох років. Зазвичай у цей час малюк повторює за дорослими почуті фрази, вивчає найпопулярніші слова та може називати навколишні предмети. Окремі слова та фрази вишиковуються у повноцінні речення, що збільшує спілкування.
Тут завдання батьків полягає у правильному розвитку артикуляції, вимови. Фонетичні порушення для дітей дошкільного віку це абсолютно нормально. Наприклад, до 5-6 років батьки багатьох малюків починають ламати голову, як навчити дитину говорити букву р та постійно вживати її. Зазвичай для цього необхідно трохи вільного часу та класичні логопедичні вправи.
Гімнастика для артикуляції
Популярний у багатьох логопедів метод називається «Коника-грибок-гармошка». Суть полягає у чергуванні вправ за участю губ, язика та щелепи. Серед них:
- конячка - при витягнутих губах потрібно цокати язиком, імітуючи стукіт копит коня під час бігу;
- грибок - відразу після кількох хвилин вправи потрібно язиком доторкнутися до неба (так натягається зв'язування) на кілька секунд;
- гармошка - утримуючи язик на попередній позиції дитина стуляє губи, але не стикається зубами.
Мінімальний обсяг виконання завдань - 7 хвилин тричі на тиждень.
Ігри для розвитку фонетики
Розвиток звуків можна перевести до ігрового формату. Наприклад, можна вигадувати разом із дитиною, на що схожі окремі звуки. Так тривалий [ш] нагадує звук колеса, що спускається, а [р] — на гарчання собаки. Корисні логопедичні вправи можна знайти на EVA Blog.
Важливо розвивати мовленнєве дихання. Наприклад, можна грати в «Літак». Зроблений з паперу літак прив'яжіть до нитки і попросіть дитину поїхати на транспорт, щоб вона злетіла. Видих дитини при цьому має бути максимально довгим. За цим принципом можна пограти у «Вітер». До олівця можна разом прикріплювати паперові гілки, утворюючи об'ємний предмет. А після малюк має дмухати на дерево, імітуючи вітер.