Наші Covid-паспорти визнали в ЄС: як отримати сертифікат вакцинації

Робота над електронними паспортами вакцинації в Україні закінчено. За кілька днів їх можна буде завантажити на смартфон. Як це зробити? Ловіть покрокову інструкцію
Мінцифри повідомило про те, що технічну роботу над видачею електронних сертифікатів вакцинації в Україні закінчено. Більше того, вчора наші «ковидні паспорти» офіційно визнали у ЄС. Справа за малим: зачекати на оновлення програмного забезпечення для Android і iOS. Після цього кожен двічі щеплений українець зможе завантажити Covid-паспорт прямо на телефон. Електронних документів буде два, для внутрішнього використання та для поїздок за кордон. Як їх отримати, читайте у нашому матеріалі.
Електронний паспорт вакцинації буде доступний українцям вже за кілька днів. Про це сьогодні на своєму каналі в Telegram повідомив міністр цифрової трансформації України Михайло Федоров. Ми на фіналі бета-тесту. Вже завантажили оновлення у PlayMarket, AppStore та чекаємо від них підтвердження. Українці, які пройшли повний курс вакцинації, найближчим часом матимуть змогу згенерувати сертифікат у Дії. І мандрувати, не здаючи тестів», – пише голова Мінцифри.
Щоб отримати Covid-паспорт, людині потрібно пройти повний курс вакцинації від коронавірусу . На сьогодні це дві вакцини плюс 14 днів «карантину» після останнього щеплення. За дотримання цих умов отримати сертифікат вакцинації буде простіше, ніж сформувати виписку за рахунком клієнт-банку.
- Завантажити програму «Дія» на смартфоні, почекати на оновлення
- В оновленій версії знайти розділ «Послуги»
- Вибрати у переліку послуг графу «COVID-сертифікат»
- Сформувати заяву на передачу даних із ЕСОЗ (Електронної системи охорони здоров'я) до «Дії»
- Підписати заяву своїм електронним підписом («Дія.Підпис» генерується прямо у додатку)
- Натиснути «Отримати сертифікат»
Після цього паспорт вакцинації з'явиться у вашому смартфоні у двох варіантах. Перший – для внутрішнього використання, у ньому буде менше медичної інформації, ваша фотографія та QR-код, який можна буде відсканувати з будь-якого пристрою, щоб перевірити справжність сертифікату. Другий документ – у міжнародному форматі. Він буде англійською мовою, з точною назвою препарату, серією та номером введених вам вакцин. Цей сертифікат потрібно буде показувати при виїзді за кордон, багато країн він замінить обов'язковий ПЛР-тест.
Попередній термін дії сертифікатів вакцинації – 180 днів із моменту його генерації. Це не забаганка Мінцифри, а міжнародні норми, прийняті в більшості країн світу. Поки що ще не зрозуміло, чи потрібно вводити людям третю, бустерну дозу вакцини. Як тільки ВООЗ прийде з цього приводу до певної думки, терміни дії сертифікатів можуть продовжити.
Паперові сертифікати з «мокрою» печаткою вашого сімейного лікаря можна використовувати як аналог цифровому документу, але тільки всередині країни. Після того, як Євросоюз визнав наші електронні паспорти вакцинації, приймати в аеропортах «папірець» без QR-коду та детальної інформації про вакцину не будуть.
У МОЗ повідомили, що Covid-паспорт буде доступний тим людям, які були щеплені однією з п'яти вакцин, затверджених ВООЗ для використання у надзвичайній ситуації:
- AstraZeneca (зокрема Covishield, SKBio)
- Comirnaty/Pfizer-BioNTech
- SpikeVax/Moderna
- CoronaVac/Sinovac-Biotech,
- Janssen (Johnson & Johnson)
Вам також буде цікаво почитати:
Вакцинація від коронавірусу в Україні: ТОП-5 питань, які цікавлять батьків та вагітних
Лікар назвав ТОП-6 протипоказань до вакцинації від коронавірусу