Експерти розповіли, як повернути гроші за подорожі, що не відбулися.

Близько трьох трильйонів доларів! Таку суму збитків прогнозують експерти світової туристичної індустрії.
А на іншому боці – звичайні люди, які сумлінно збирають на відпочинок – цілий рік праці та економії.
Постраждали всі – і ті, хто купив собі бажаний відпочинок, та самі туроператори. У програмі «Ранок з Україною», яка виходить буднями о 6:30 на телеканалі «Україна», експерти розповіли, чи можна повернути гроші за відпочинок, який не відбувся, і чи варто їх «заморожувати».Замість відпочинку на узбережжі моря – карантин будинку. Мільйони людей по всьому світу опинилися у такій ситуації. І українці – не виняток. Туроператори, у свою чергу, пропонують перенесення подорожей на інші дати, однак у такому разі доведеться доплатити чималу суму.
Журналісти «Ранку з Україною» дізналися, чи можна за витрачені кошти вирушити на відпочинок, але у меншій кількості туристів. Виявляється, турфірми не погоджуються зменшення кількості людей з низки причин. По-перше, скільки коштуватиме номер, навіть одномісний, або сніданок, за який начебто вже заплачено, ніхто зараз навіть спрогнозувати не може. По-друге, авіарейси, їх періодичність та кількість місць на борту.
«І туроператору доведеться зазнавати якихось додаткових втрат і купувати додаткові квитки», – коментує голова туроператорів України Ігор Голубаха в ефірі каналу «Україна».
Саме тому наші експерти також не радять заморожувати путівку. Тому що спрогнозувати, якими будуть ціни за рік – неможливо. Насправді гроші – це єдине, що з туроператором не можна домовитися."Кошти знаходяться не в оперуванні туроператора, вони сплачені закордон, в той чи інший готель, в ту чи іншу організацію, і це певні незручності та економічні ризики для туроператора", - зазначає експерт.
У всьому іншому з туроператором можна дійти компромісу. Експерти радять – оптимальний варіант для обох сторін – перенесення подорожі на три-чотири місяці. Але будьте готові, що за це доведеться заплатити на 20-30% більше від первісної суми. А всі домовленості з туроператором пропишіть у додатковій угоді.
«Є пункт закону України, згідно з яким турист може повернути всі свої кошти, окрім уже сплачених туроператором: авіакомпаніям, готелям, – коментує юрист Марія Натха у програмі «Ранок з Україною». – Карантин та епідеміологічна ситуація в країні визнана форс-мажором. Зараз ми всі перебуваємо в такому специфічному становищі і, в принципі, можна домовитися про будь-які умови і в будь-якому випадку. Практика, з якою я стикалася, дуже позитивна».
Тож повернути повну суму коштів неможливо. Домовляйтеся про перенесення поїздки та підготуйтеся до того, що доведеться доплатити 20-30% вартості путівки. І головне – туроператори зараз готові розглядати будь-які ваші пропозиції.
Дивіться програму «Ранок з Україною» у будні о 6:30 на каналі «Україна».