Якщо дитині важко у школі: поради психолога Світлани Ройз

Третій тиждень вересня вважається кризовим. Саме в цей період багато дітей починає говорити, що їм важко в школі. Як можуть допомогти батьки?
"Ненавиджу школу", "Не хочу туди ходити!" - саме третього тижня вересня найчастіше чують ці фрази батьки. У дітей накопичилася втома, до нового режиму вони ще не звикли. Ось все й виливається у подібні фрази. Також дитина може:
- капризувати,
- конфліктувати,
- бути неуважним на уроках,
- всьому чинити опір.
Дитячий психолог Світлана Ройз дала рекомендації батькам, як вони можуть допомогти своїм дітям, якщо їм тяжко у школі.
1. Було б здорово самим дітям пояснювати, що цей тиждень (і частина наступної) є складним. Що наше тіло намагається впоратися з новим для нього режимом та навантаженням. І так проявляється стрес.
2. Після школи – у будь-який час – дітям важливо відпочити. Потупити. Побігати. Побути самим. Іноді навіть скинути напругу у комп'ютерній грі.

3. Дітям важливо розповісти – коли наш мозок зустрічається із новою інформацією, йому спочатку складно. Але з кожною дією, з кожним "тренуванням" конкретною вправою - "м'яз знання" накачується. Можна нагадати, як спочатку важко було їздити на велосипеді та роликах. Нині їхній мозок також тренується. Він обов'язково "впрацює".
4. У дітей різного віку може спостерігатися "регресивна фаза" - вони можуть починати говорити, "сюсюка", може з'являтися ниття (це прихована форма опору), вони можуть повертатися до тих занять, ігор, мультфільмів, які любили, коли були молодшими. (Їм "хочеться повернутися" у той вік, коли було більше радості, свободи, безтурботності). Ця фаза тимчасова - якщо у батьків є сили та час, з дітьми здорово було б пограти в настільні ігри, у подушкові бої та ін.)
5. У всіх класах школи на уроках і між ними важливі паузи - з руханками (рух сприяє виробленню дофаміну, а він пов'язаний не тільки з відчуттям задоволення, а й з концентрацією уваги).

6. Буде дуже правильно – для молодших школярів – на перервах грати в активні ігри – організовувати їхню загальну активність. (Вони часто самі цього не вміють. Зараз час формування груп та патернів відносин у групах).
7. Діти мають своє відчуття часу. Їм здається, що так важко буде завжди.
І саме зараз їм важлива підтримка – вчителям та батькам важливо відзначати будь-який мінімальний успіх. (Нам важливий дофамін). Щодня та тиждень мають закінчуватися: перемогами дня (тижня). Всі діти.
Їм важлива радість – нехай життя складається не лише з навчання.
8. Коли дитина відповідає на запитання "як справи?" , що все жахливо, не треба його дорікати за невдячність, негативізм, лаяти.
Важливо уточнити: дуже втомився? І здається, що так завжди буде? Ти сумуєш, що не вистачило часу (сил) на те, що хотів? Сьогодні не вдалося ....?
І лише після цього переходити до питання – а що сподобалося?
Вам буде цікаво почитати:
Дитина-шульга: чому не можна переучувати і як допомогти в адаптації до школи