Що чекає на водіїв у новому 2022 році: техогляд, штрафи, податок на авто

Новий рік принесе власникам авто чимало змін. Коли в Україні запровадять техогляд, кому доведеться платити податок на авто та звідки чекати на нові штрафи?
У новому році на автовласників чекають серйозні зміни. І як завжди, далеко не всі з них будуть на краще. Так, згідно з вимогами ЄС, до країни повертається обов'язковий техогляд автомобілів: його мають запровадити не пізніше вересня. Також з нового року може змінитись податок на розкіш: тепер його потрібно буде платити при покупці авто бізнес-класу (вартість від 1,3 млн. грн.). Крім того, за водінням слідкуватимуть набагато ретельніше: з нового року камери фіксації порушень правил дорожнього руху почнуть визначати не тільки перевищення швидкості, а й проїзд, а червоне світло.
Обов'язковий техогляд

Мабуть, найболючіше нововведення наступного року – це запровадження обов'язкового техогляду для авто. Його скасували десять років тому, 2011 року. З того часу і по сьогодні власники авто, які використовують машину для особистих (не комерційних) цілей, проходять ТО тоді, коли вважають за потрібне, або на свій страх і ризик не проходять зовсім.
Однак у вересні 2017 року набула чинності Угода про асоціацію між Україною та ЄС. Одна з вимог Європи щодо цього документа – це повернення ТО для всіх українських авто без винятку. За нормами документа, техогляд в Україні мають повернути не пізніше ніж через п'ять років після набуття чинності Угоди. Термін спливає у вересні 2022 року.
Чим це загрожує для наших автовласників? По-перше, додатковими витратами на проходження ТО (сьогодні ця послуга стартує від тисячі гривень). За попередніми даними (закон з цього приводу ще не прийнятий), перший техогляд після покупки авто потрібно пройти протягом місяця з моменту його реєстрації - не важливо, нове авто або старе. Потім на ТО треба їхати через 4 роки, а після цього перевіряти машину кожні два роки.
По-друге, у багатьох власників авто можуть бути проблеми безпосередньо із проходженням ТО. Адже за технічними вимогами Євросоюзу, машина має відповідати екологічним стандартам не нижче за Євро 5. Це стандарт обов'язковий для всіх автомобілів, що випускаються в Європі з 2009 року. А ось старіші авто за багатьма показниками можуть до нього не дотягувати.
Також проблеми виникнуть у битих авто – а це левова частка машин, які приганяють нашим покупцям із США. І дуже складно буде пройти техогляд тим автомобілям, які мають істотні зміни в заводській конструкції.
Податок на новий автомобіль

У новому році може змінитися планка для податку на розкіш при покупці автомобіля. Зараз його платять ті, хто може собі дозволити купити машину дорожчу за 375 мінімальних зарплат (2,5 млн. грн.). Проте наші законодавці вважали, що розкіш починається з меншої суми. У парламенті прийнято закон, згідно з яким податок при купівлі машини потрібно буде сплачувати за умови, якщо вона коштує дорожче за 200 «мінімалок» (1,3 млн. грн)
За таке авто (а це за нинішніми цінами вартість навіть не елітних машин, а транспорту бізнес-класу) потрібно буде перерахувати до бюджету 2500 грн. Сплатити податок покупець зобов'язаний протягом трьох місяців з реєстрації машини, інакше йому нарахують штрафні санкції у розмірі 10% від суми податку. Отже, тепер при покупці машини уважно дивіться на цінник. Втім, список авто, з яких потрібно сплачувати податок на розкіш, щороку оновлюється на сайті Мінекономіки.
Втім, є надія, що нововведення все-таки не набуло чинності. Наразі закон, який прийнятий у парламенті у другому читанні, активно обговорюють у суспільстві. З огляду на те, що в ньому є ще багато неприємних новацій для бізнесу, Федерація роботодавців України вже попросила президента накласти на нього вето та відправити на подальше доопрацювання.
Штрафів побільшає

З початку року камери фіксації порушень правил дорожнього руху на дорогах запрацюють у новому режимі. За даними МВС, тепер вони фіксуватимуть не лише перевищення швидкості, а й:
- проїзд водія на світлофора, що забороняє світло,
- виїзд на зустрічну смугу,
- їзду у смугах, відведених для громадського транспорту.
Самих камер також побільшає: за попередньою інформацією, у всіх регіонах країни хочуть встановити ще 210 пристроїв. У першому кварталі року новий режим роботи проходитиме тестування, а ось із середини весни водії вже можуть чекати на нові штрафи.
Вам також буде цікаво почитати:
У водіїв відбирають авто за борги з комуналки: кому треба боятися?